Linkslover

I want to be a window through which Japanese golfers can see what’s happening outside. TPI G2/P2.

年末のご挨拶|トミー・フリートウッドより

誰に頼まれたわけでもなく,勝手に訳すわけですが。「来週のクリスマスプレゼント」ってなんだろうなー。TF PROTO アイアンかなー。

www.instagram.com

拙訳

シーズンの終わりにあたって,いくつかの思いを述べたいと思います。 *1

私がこれから話すことは,私が住んでいるゴルフという恵まれた世界に関係していることは言うまでもありません。今年は世界が地獄のような年であったことは言うまでもありませんが,その中で私にとって最も重要なことは,家族が無事であったことです。私たちは幸運でした。 *2

ゴルフコース上では残念な1年でした。他に言いようがありません。苦労したこともありますが,良い面としては,何を改善すべきかが分かっているということで,それは劇的なものではありません。もっう少しだけ上達して,もっと定期的に自分のベストプレーをして,より多くの勝利を重ねたいと思います。 *3

今年は,ホンダクラシックと,あとポルトガルとスコットランドでの大会で優勝すべきだったと感じています。それらの大会で,あと数ショットの差でした。それが改善しなければならないところだし,アブダビでの新シーズンが始まるまであと数週間しかないことを,嬉しく思います。 *4

フィッツとウェスティーがトロフィーを掲げるのを目にして,私もあそこに戻りたいと渇望するようになりました。大きな大会の歴史に,また自分の名前を刻みたいです。 *5

今日のドバイでのふたりには,脱帽です。 *6

フィッツは1週間を通して素晴らしいゴルフをしました。そして,リー・ジョン・ウェストウッドについては,何を言えましょう? 史上もっとも偉大なヨーロピアンツアープレーヤーのひとりです。彼が最初の賞金王になったとき,私は8歳だったのです! *7

みんなにとって,もっとポジティブな2021年になりますように。来年に向けて楽しみにしていることが,私にはたくさんあります。オリンピックやライダーカップなど,目指すべき大きな目標がいくつかあります。 *8

オリンピックを見たことがある人なら誰でも,いつか自分もその場に立ちたいと夢見たことがあると思います。チームGBの一員になることは信じられないことです。ハリントン率いるのライダーカップチームへの出場権を得ることもね。パリの後は,もう二度とライダーカップを逃したくない! *9

これらを成し遂げ,世界最大のトーナメントで戦うためには,多くのハードワークが必要で,その挑戦にワクワクしています。私の周りには強力なチームがあり,皆がひとつの目標に向かって努力しています。私が向上するための日々の努力を,彼らはサポートしてくれています。 *10

皆さま,応援してくださってありがとうございます。とても感謝していますし,それが決して当然のことだとは思っていません。来週のクリスマスプレゼントをお見逃しなく!!! *11

*1:I’d share some end of season thoughts.

*2:Obviously all of what I’m going to say is related to the privileged world of golf I live in. It goes without saying that the world has been through hell this year, and the most important thing for me in all of that is my family have remained safe and that is always the main priority. We’ve been lucky.

*3:It was a disappointing year on the golf course. There’s no other way to say it. There’s certain things I have struggled with, but on the positive side I know what I need to work on and it’s nothing dramatic. I’m looking to make marginal gains that will mean I can play at my best more regularly and convert more victories.

*4:This year, I feel like I should have won at the Honda Classic, in Portugal and Scotland. I left shots out there at those events. Those are the things I need to improve, and I’m glad I only have a few weeks until the new season starts in Abu Dhabi because I want to get going again.

*5:Watching Fitz and Westy lift their trophies today makes me hungry to get back at it and put my name on huge titles again.

*6:Hats off to the lads in Dubai today.

*7:Fitz played great golf all week and what else is there is there to say about Lee John Westwood? Just one of the greatest European Tour players of all time. I was eight when he won his first Order of Merit!

*8:Here’s to a much more positive 2021 for everyone. I have so much to look forward to next year. There are some huge targets for me to aim for, including the Olympics and The Ryder Cup.

*9:I think anyone who has ever watched the Olympics has dreamed that it could be them one day. To be part of Team GB would be incredible. So would qualifying for Padraig’s Ryder Cup team. After Paris, I never want to miss another Ryder Cup again!

*10:To achieve those things, and contend in the biggest tournaments around the world is going to take a lot of hard work and I am excited about that challenge. I have such a strong team around me and we are all working towards one goal. They help me strive to get better every day.

*11:Thank you all for the support you give me. It’s very much appreciated and never taken for granted. Look out for for my Christmas Giveaway next week!!!