Linkslover

I want to be a window through which Japanese golfers can see what’s happening outside. TPI G2/P2.

ジャスティン・ローズのホンマ契約の立役者/理由?/噂されるさらなるもう一人

www.instagram.com

新年早々SNSを賑わしているのはこの写真ってかこの話題。噂通りにジャスティン・ローズがホンマを使いますよってことなんですが,その立役者がいたんですね,というのがこちらの記事で分かりました。

Justin Rose signs with Honma Golf, reportedly a 10-club deal | GolfMagic by Andy Roberts, 1 January 2019

With Rose now in the fold, Honma has an immediate presence on the PGA Tour, something former TaylorMade CEO Mark King has been working towards since he was hired by the equipment manufacturer in August as a strategic advisor.

King, who spent 34 years with TaylorMade and held the CEO position from 1999-2013, is believed to be running Honma’s North American operation with the hiring of former executives who previously worked alongside him during his time in Carlsbad.

1999年から2013年までテーラーメイドのCEOだったマーク・キングが,昨年8月からホンマの戦略アドバイザー(strategic advisor)として働いていたんですね。で,テーラーメイド時代のかつての同僚とともに,ホンマの北米ビジネスを担当しているであろうとのこと。

Mark Crossfield の意見としては

旧知の有力者がホンマに移ったからといって,それだけでローズがクラブを変えるとは思えない。その変更の理由を,Mark Crossfield が「in my opinion(僕の意見では)」と何度も念押ししながら,以下のように語っています。

youtu.be

この動画の中で,Mark Crossfield はローズの以下のツイートを深読みしていて,

特に

1) play a club that looks exactly how I want! 2) play a club that feels and performs exactly how I want!

のとこですね。「見た目も打感も完璧に自分好みのクラブを使う!」と。で,Mark Crossfield の意見としては,

  • テーラーメイドのプレーヤーは,最新のクラブを使うように契約で決められている
  • ので,必ずしも自分が使いたいクラブを使っているわけではない
  • 言うなれば,ちょっと「強気」の契約をプレーヤーたちとしている
  • なので,ローズはクラブ選びに関してもう少し「自由」が欲しかったんじゃないか
  • それは今のローズにとって「お金」よりも大事なことだろう

ということです。

今後のホンマの動き

上記のgolfmagicの記事ではさらに,

According to rumours, Honma is working on signing at least one other non-Asian player based on the PGA Tour.

さらに噂として,ホンマは少なくとももうひとりの非アジア人PGAプレーヤーとの契約に向けて動いているとのことなんですが……誰だろ。トミー・フリートウッドだったらどうしよう。

ところで,ローズのこの件でひとつホッとしたのは,キャップのメインロゴがモルガン・スタンレーであること。これじゃなくてよかったなーっていう。